Inhoudsopgave:

$config[ads_article_first_alt] not found

Video: We spendeerden slechts $ 376 op een 5-daagse vakantie - inclusief vliegtickets en hotels. Hier is hoe

Video: HEALTHY EATING ON A BUDGET | 20 Money-Saving Grocery Shopping Hacks 2024, Maart
Anonim

Mijn vrouw en ik zijn net terug van een vakantie in Colorado.

$config[ads_article_body_01] not found

Maandag kwamen we aan in Denver, aten we in een Nepalees restaurant in Boulder (de beste maaltijd van de reis), wandelden we in het Rocky Mountain National Park en checkten we in een resort met 19 warmwaterbronnen.

Dinsdag hebben we gewandeld, rondgereden, een ander Nepalees restaurant gevonden, verbleven in het Marriott in Glenwood Springs, dronken aan de bar van het hotel en genoten van het uitzicht vanuit het bubbelbad.

Woensdag verkenden we watervallen, grotten en de spookstad Independence, wandelden op 12.000 voet en verbleven in een klein hotel in Leadville - de hoogste stad in de Verenigde Staten op 10.578 voet.

Donderdag hebben we gelopen en schaak gespeeld in een coffeeshop in Canon City, waar we vroeger woonden.

Vrijdag bezochten we vrienden, verkenden we canyons en hadden we heerlijk Mexicaans eten voordat we naar het vliegveld gingen.

Twee retourvliegtickets van Tampa, Florida, luchthavenparking, autoverhuur, hotels, gas en maaltijden - het kwam allemaal op $ 376.

$config[ads_article_body_02] not found

Bovendien moesten we $ 250 betalen voor de kattenoppas - een last die we hadden kunnen vermijden als we vrienden vroegen om naar de katten te kijken.

Vakantiepakketten kunnen een goede deal zijn, maar u kunt vaak nog meer geld besparen door een à la carte aanpak te kiezen voor het regelen van uw reis. Zo hebben we zo'n goedkope vakantie gepland, en onze favoriete reishacks, zodat je hetzelfde kunt doen.

Zoek de goedkoopste vlucht

Boeking sites zoals Expedia en Orbitz zijn een goede plek om tickets te zoeken, maar ze hebben niet alle luchtvaartmaatschappijen in hun systemen.

Southwest verkoopt bijvoorbeeld alleen tickets via zijn eigen site. Als u echt grondig wilt zijn bij het vergelijken van prijzen, raadpleegt u de website van elke luchtvaartmaatschappij voor vluchten van uw dichtstbijzijnde luchthavens.

Speel met datums als je enige flexibiliteit hebt in je reisplannen . Ik heb een verschil van $ 200 gezien voor een vlucht die een dag later of eerder vertrekt.

$config[ads_article_body_03] not found

We werken thuis vanuit onze eigen schema's, dus ik heb vele combinaties van datums en tijden kunnen proberen. Door een late vlucht terug te nemen, hebben we op onze tickets minstens $ 100 bespaard.

Als u echt goedkope tickets wilt, zoek dan naar 'verborgen stadstarieven' op SkipLagged.com. Dit zijn langere, maar soms goedkopere, vluchten met een tussenstop op uw bestemming. Je komt gewoon niet terug in het vliegtuig voor de tweede etappe van het ticket. Deze strategie enkel en alleen werkt als u reist zonder bagage te controleren.

Hoewel ik met Citi-creditcardpunten heb betaald, heb ik er minder van gebruikt door het goedkoopste tarief te vinden. Ik had genoeg overgebleven punten om ook een autoverhuur te boeken.

Gebruik creditcard-punten voor vluchten en auto's

Het kost veel tijd om genoeg beloningspunten voor creditcards te verdienen om te betalen voor een vlucht - vooral via gewone aankopen.

Maar veel kaarten bieden flinke aanmeldingsbonussen.

$config[ads_article_body_04] not found

Ik kreeg 50.000 punten alleen voor het aanmelden voor mijn Citi ThankYou Premier-kaart en het binnen drie maanden op de kaart zetten van $ 3.000. Omdat ik ook punten verdiende voor de aankopen die ik had gedaan, had ik ongeveer 55.000 punten binnen een paar maanden.

De beste reiskaarten geven u meer dan de typische penny-per-punt. Mijn punten waren 1,25 cent waard als ik ze gebruikte voor reisboekingen via het "ThankYou Points" -systeem van Citibank.

Het maakte hen bijna $ 700 waard - genoeg om twee goedkope vluchten te boeken en betalen voor alles behalve $ 2 van onze autoverhuur . Met de punten opgebruikt, heb ik later de kaart geannuleerd voordat de jaarlijkse vergoeding verschuldigd was (het eerste jaar was gratis).

Frontier Airlines had de beste prijs voor $ 234 retour voor elk ticket (18.720 punten), maar het was niet in het Citibank-reserveringssysteem. De volgende goedkoopste zou $ 100 meer per kaartje zijn geweest, maar op een voorgevoel belde ik het boekingscentrum in plaats van online te boeken.

$config[ads_article_body_05] not found

Ze hebben me de Frontier-kaartjes gegeven en een autoverhuur zelfs goedkoper dan wat ik had gevonden.

Les geleerd: Bel en vraag naar uw opties.

Het verkrijgen van de Frontier MasterCard is misschien de gemakkelijkste manier om voldoende punten te verdienen voor een vlucht. Het heeft een jaarlijkse vergoeding van $ 69, maar leg binnen $ 90 $ op de kaart (boodschappen zouden het moeten doen). Je krijgt 40.000 punten - genoeg voor twee retourtickets overal waar ze vliegen.

Ik ga mijn Frontier-kaartpunten gebruiken om te betalen voor onze volgende reis.

Oneven vluchten boeken

Reistijd op uw vertrek- en terugreisdatum geeft u doorgaans minder dan vier dagen om van te genieten tijdens een vakantie van vier nachten.

Vliegen op vreemde uren is een oplossing. U kunt vaak goedkopere tarieven vinden en geld besparen door het aantal hotelovernachtingen dat u nodig heeft te verminderen.

We vlogen bijvoorbeeld om 7:30 uur uit Tampa en arriveerden na een vlucht van vier uur in Denver om 9:30 uur, dankzij het tijdsverschil. De vroege start laat ons genieten van de hele eerste dag.

Onze terugvlucht verliet Denver om 23:59 uur, dus we hadden de hele laatste dag ook nog van genieten. We hebben een beetje in het vliegtuig geslapen en thuis gepakt.

Vroeg en laat boeken bezorgde ons de goedkoopste tickets en een volle vijf dagen van vakantie met slechts vier nachten uit. Bovendien hebben we slechts één hotelnacht volledig betaald, dankzij creditcardpunten en een bezoek met vrienden.

Vind goedkoper parkeren op de luchthaven

Het kost $ 18 per dag om te parkeren op Tampa International Airport - wat $ 108 voor ons bedroeg, sinds we op de zesde dag naar de auto zijn teruggekeerd.

Maar een online zoekopdracht leverde een hoog gewaardeerde parkeerplaats in de buurt op.Het kostte ons slechts $ 40 en had shuttles van en naar de luchthaven op alle uren.

Bekijk prijzen en de beoordelingen - u wilt niet dat een parkeerbedrijf op een andere locatie uw vlucht mist.

U kunt ook met FlightCar parkeren om geld te besparen - en misschien zelfs wel maken geld.

Voorkom extra kosten en kosten

Bijkomende kosten voor luchtvaartmaatschappijen tellen snel op - bekijk mijn gids om bagagekosten te vermijden. Frontier rekent van $ 25 tot $ 60 voor handbagage - per enkele reis!

We hebben ervoor gezorgd dat onze rugzakken kleiner waren dan 18 bij 14 inch, dus ze werden beschouwd als gratis 'persoonlijke items'.

We ontdekten dat het $ 2 is voor een fles water of frisdrank in het vliegtuig op de vlucht van Denver. We brachten lege flessen door beveiliging en vulden ze bij een drinkfontein voordat ze aan boord van de terugvlucht gingen.

Frontier berekent ook kosten voor het selecteren van uw zitplaatsen - die we nooit zouden betalen. Blijkbaar kregen we stoelen op de uitrijkostenrij met extra beenruimte. We zijn nooit gescheiden geweest, maar het is een mogelijkheid als je niet betaalt om bepaalde plaatsen te selecteren.

Tenzij u licht en eenvoudig reist zoals wij, controleer dan de extra kosten voor het boeken van uw tickets . Het is misschien goedkoper om te betalen voor een duurdere vlucht bij een luchtvaartmaatschappij die geen kosten in rekening brengt voor handbagage.

Eet de lunch, sla het diner over

We waren bij een Nepalees buffet in Boulder, Colorado, kort nadat we uit het vliegtuig stapten.

Ons totaal met fooi was ongeveer $ 20 - maar het zou $ 10 meer zijn geweest tijdens het etenstijd. Om geld te besparen, maak lunch de grote maaltijd van de dag.

Eten bij een buffet helpt ook. We waren zo vol na de lunch, een snack voor de tv was voldoende voor het avondeten. En bekijk mijn bericht op andere manieren om uit eten te gaan voor minder geld.

Om nog meer te besparen, koop eten en drinken in supermarkten . Naast dat het goedkoper is, is het ook leuk om eten in de auto te hebben als je geen fatsoenlijk restaurant kunt vinden. Zoek een plek met een geweldig uitzicht en ga picknicken.

Kies goedkope activiteiten

We misten de gratis nationale parken dag met twee weken, dus betaalden we $ 20 voor toegang tot Rocky Mountain National Park.

Maar we hadden ook tal van gratis activiteiten.

Er was geen toegangsprijs om te wandelen in en rond de ijsgrotten (de "Grotten") in de buurt van Aspen, of om de spookstad Independence te verkennen of om te wandelen in de nabijgelegen pas (12.000 voet omhoog).

Het is geen opoffering om het goedkoop te houden. We hebben betaald voor een helikoptervlucht door de Royal Gorge in Colorado, een catamarancruise van Lake Tahoe in Californië en een treinreis door de bergen van Ecuador.

Maar als u zich richt op goedkope en gratis activiteiten, bespaart u geld om te spenderen aan de dure dingen . Of je komt er nooit bij, omdat je zoveel plezier hebt.

Gebruik creditcard-punten voor hotels

We gebruikten 8 van de 19 warmwaterbronnen in Hot Sulfur Springs Resort, die waren inbegrepen in de $ 118 kamer kosten.

Ik belde en vroeg mijn Bank of America Travel Rewards-kaart $ 100 reiskrediet toe aan de rekening, waardoor ik deze verlaagde tot $ 18.

Op dit moment is het kaartaanbod zelfs nog beter: u krijgt $ 200 aan reiskosten wanneer u 'in de eerste 90 dagen na uw accountopening minimaal $ 1.000 aan aankopen doet'.

U vindt enkele van de beste deals met hotel-specifieke creditcards.

We verbleven gratis in het Marriott in Glenwood Springs, waarbij we ongeveer de helft van de aanmeldingsbonuspunten gebruikten voor mijn Marriott Rewards Premier-creditcard.

Ik gebruik regelmatig mijn Hyatt-kaartpunten voor gratis nachten en de huidige aanmeldingsaanbieding is twee gratis overnachtingen voor het uitgeven van $ 1.000 op de kaart binnen 90 dagen.

Ontvang een Wyndham Rewards-visum en je verdient een gratis nacht alleen voor het kopen van een kopje koffie met de kaart - voor elke aankoop ontvang je 15.000 punten.

Bezoek vrienden en familie

Hoewel u soms goedkope vakanties kunt boeken bij all-inclusive resorts, kunt u het hotel verlaten en bij vrienden en familie verblijven.

We brachten onze laatste nacht met vrienden door in onze voormalige stad Canon City, Colorado. Natuurlijk bezoeken vrienden en familie ons hier elke winter in Florida.

Sommige van je vrienden en familie wonen waarschijnlijk in de buurt van leuke bestemmingen - plan een bezoek als onderdeel van een vakantie!

Als je genoeg mensen kent die blij zijn je een nacht te zien, kun je een route plannen die hotelrekeningen helemaal vermijdt.

Steve Gillman is de auteur van "101 Weird Ways to Make Money" en maker van EveryWayToMakeMoney.com. Hij is een repoman, wandelstok-beeldhouwer, zoekmachine-beoordelaar, huisvlieger, trambestuurder, processerver, spot jurylid en roulette-croupier, maar van meer dan 100 manieren waarop hij geld heeft verdiend, is schrijven zijn favoriet (tot nu toe).